2013. november 16., szombat

DIÉTA - HÁZI MÁJKRÉM - ZSÍROK HOZZÁADÁSA NÉLKÜL

Igen. Felkúszott pár kiló. Nem mondanám túl soknak, de elég ahhoz, hogy meg akarjak válni tőlük. Sanyargatni nem szeretném magam, bár lemondások nélkül sem fog menni. Mivel alapvetően fehérje evő vagyok, meg is találtam azt a diétát, amit remélhetőleg tudok majd követni is. 

A fogyókúra három szakaszból áll. Az első szakasz annyi napig tart, amennyi kilót le akarok adni. Ezalatt az idő alatt a reggeli általában sovány joghurt, zabkorpával, az ebéd szárnyas, marha, hal, tojás, sovány túró vagy sajt lehet, de csak olyan, ami vaj, olaj és zsír nélkül készült. Köret az első szakaszban nem megengedett, gyümölcs sem megengedett a gyümölcscukor miatt. Nassolni sem lehet semmit.. ki kell bírni édesség és olajos magok nélkül. A vacsora szintén fehérje kisebb adagban. Napi két liter víz, egy-két bögre tea, és egy reggeli kávé megengedett. Cukor helyett édesítőszert kell használni. A diéta második szakaszában már megengedett a zöldség.. és aztán idővel a gyümölcs is.

Azt hittem a sok megszorítás mellett képtelenség lesz olyan ételt készíteni, amitől jól lakom és még ízlik is. De utána néztem, és nem lehetetlen a küldetés. Két-három nap után pedig már automatikusan elkerültem azokat a termékeket amikből egy ideig nem ehetek.. és már tudom azt is, mit, hol tudok megvásárolni. 

Két napja hallgattam a rádióban egy riportot egy magyar modell csajjal, aki elmesélte, hogy soha nem volt édesszájú, így a csokik és sütemények soha nem jelentettek számára kezelési problémát. Elmesélte, hogy ő előbb vesz elő egy bolti májkrémet, és kanalazza ki, eszi meg úgy magában. Ekkor én arra gondoltam, hogy én már a bolti májkrémet sem merném megenni a tartósítószer, ízfokozó, zsírtartalom miatt.. de mi lenne, ha házilag készítenék olyat, amiről tudom, mi van benne, és amit kedvemre ízesíthetek. 

Másnap vettem fél kiló csibemájat. :)

Hozzávalók:

fél kg csibemáj
1 fej vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
fél kanál olívaolaj
egy deci vörösbor
bors
majoranna
rozmaring
vegeta
tárkony
2 kanál sovány natúr joghurt


All rights reserved (c) 2013

Elkészítés:

A májat egy órára tejbe áztattam, majd serpenyőben olajon megpirítottam a hagymát és fokhagymát, és hozzáadtam a darabokra vágott májat, és a deci vörösbort. Amikor minden átsült, az egészet összeturmixoltam. Ezután a fűszerekkel ízesítettem, és beletettem a két kanál sovány, natúr joghurtot. Ismét turmixoltam egyet. Kész is. Kis üvegcsékbe kanalaztam, hagytam kihűlni, majd hűtőbe tettem. 

Kenhető kenyérre, de én a diéta miatt inkább sült gombafejekbe kanalazom majd. :)

Ha még nem próbáltad ki, készíts belőle te is 1-2 üvegcsével! :)

Jó étvágyat hozzá!


All rights reserved (c) 2013
-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése