2014. január 20., hétfő

EGY IGAZI NEMESI KAJA

Gábor vasárnap reggel írta nekem, hogy van egy klassz kis receptje a számomra, és még egy családi története is fűződik hozzá. Nagyon egyszerű kis étel, mégis nagyon finom. :-) A régi nemesek is ezt ették! Elmosolyodtam. :-) Nos. A mini sztori az, hogy Gábor nagymamája Gyulán élt. A nagyinak volt egy barátnője, akit ők a rokoni kapcsolat híján mégis Dédinek neveztek, és aki az Eszterházy családnál volt szakácsnő. Dédi iszonyatosan finom sütiket sütött, és a receptkönyvében gyöngy betűkkel, precízen, német nyelven voltak feljegyezve a receptjei. Közöttük valószínűleg ez is:

Spenót, túróvirslivel:

Keverj össze 250 gramm túrót, 3/4 bögre lisztet (én graham lisztet használtam) és egy tojást. Sózd meg. Formázz belőle gombócokat, forgasd meg zsemlemorzsában, és süsd ki. Krémes, fokhagymás spenótot tálalj mellé. ;-)

Gábor még hozzáfűzte a recepthez, hogy a túróba már hagymát, szalonnát és zöldségeket is kevert, de a "simánál" nem volt egyik sem finomabb. ;-)

Ja?! És hogy miért a nevében a virsli? Mert sütés után virsli formájú a végeredmény..

(Súlyos csend.)

Én megpróbáltam.. tényleg igyekeztem.. de nekem gömbölydedek maradtak a virslikéim. ;-)  

Íme:


-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése