2013. április 21., vasárnap

VASÁRNAPI HŰŰŰŰDEFINOOOM - CLAFOUTIS

Ugyan kisütött a napocska, még nincs cseresznye és meggy szezon. Én azonban nem bírom ki addig, hát befőttel dolgoztam.:-)

Nagyon egyszerű francia édesség ez a clafoutis, 15 perc alatt előkészítettem, és aztán már csak a sütőnek kellett dolgoznia. :-)

Íme a végeredmény:


All rights reserved (c) 2013


Hozzávalók:

meggy befőtt
125 gr teljes kiőrlésű liszt
3 ek fehér liszt
2 csomag vaníliás cukor
10 dkg cukor
1 csipet só
3 dl tej
3 tojás


All rights reserved (c) 2013


Elkészítés:

A meggyet lecsöpögtettem, mert csak a gyümölcsöt használtam fel. A tésztája úgy készült el, hogy a hozzávalókat egyszerűen összekevertem. A teljes kiőrlésű liszt, a fehér liszt, a cukor és a vaníliás cukor keverékéhez hozzáöntöttem a felvert tojásokat és a tejet. A sütő formákat kikentem vajjal, majd az aljára szépen felsorakoztattam a meggyeket. Erre ráöntöttem a palacsinta tésztához hasonló masszát, és beraktam az előmelegített sütőbe úgy fél órára sülni a finomságot.

Nem lett túl édes, és jól esik a meggy savanykás íze is.

Fel tudnám falni az egészet.. de erős vagyok.. ;-)

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése