2013. december 30., hétfő

DIÉTA - ZÖLDSÉGCURRY

A családomnál töltött karácsonyi napok olyan gyorsan elszaladtak, hogy észre sem vettem. Anya olyan kis diós-vaníliás kifliket készített, amiket ellenségnek kellett minősítsek, hogy távol tudjam magam tartani tőlük. Édesapám pedig a világ legjobb halászlevét, székelykáposztáját, marhapörköltjét, és savanyúságait készíti. Kitaláltam, hogy a remek ételeit átörökítem a jövőbe. Megkértem arra, hogy írjuk le a receptjeit. Többször rákérdezett, hogy minek ez most nekem, de nem mondhattam el neki, hogy szépen fokozatosan elkészítem és megajándékozom majd a saját szakácskönyvével. :-) 

(Kedves ismerős Olvasók! Ti se árulkodjatok plíz! ;-))

Szóval az egy hét alatt vidéken ízletesebbnél ízletesebb hazait ehettem.. Nem volt lelkiismeret furdalásom, mert ez az időszak erről is szól. Most viszont, hogy időközben hazatértem, ideje visszatérni a táplálkozás light verziójára, ami nem zárja ki azt, hogy ez az étel is finom legyen. Sőt!

A keleti ízeket nagyon szeretem, de mivel már belezavarodtam abba, hogy itt az év utolsó és első napján milyen húst lehet, és mit nem lehet enni, úgy döntöttem, azzal oldom meg a fejtörést okozó problémám, hogy nem készítek húsos ételt. :-) Így jutottam arra a döntésre, hogy zöldségcurry-t főzök. Valójában ezt az ételt bármilyen zöldséggel készítheted, tehetsz bele burgonyát, kihagyhatod a borsót, és a fűszereket is szájízed szerint adagolhatod. Ami viszont ne maradjon ki belőle, az a curry és a kurkuma. 

A curryt ajánlott is néha fogyasztani, mert megelőzi a cukorbetegség kialakulását, immunerősítő hatású, sőt egyes daganatos betegségek kialakulását is megakadályozza. A kurkumát is szokták rákgyógyszernek nevezni, jó az ízületi bántalmakra, csökkenti az infarktus kialakulását, koleszterincsökkentő hatása van.. és még annyi jó, hogy kisebb tanulmányt lehetne írni róla. 


All rights reserved (c) 2013

A zöldségcurry hozzávalói (4 személyre):

2 ek olívaolaj
3 közepes sárgarépa felkarikázva
1 fej vöröshagyma csíkokra vágva
fél piros pritamin paprika csíkokra vágva
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
3 maroknyi brokkoli
2 maroknyi borsó
350 gr üveges csicseriborsó
fél paradicsom négy részre vágva
2 ek tejföl
2 dl tej
1 ek curry
fél ek kurkuma
fél ek tandoori fűszer
bors

Elkészítés:

A borsót, a karikákra vágott répát és a brokkolit megpároltam. Egy másik edényben az olívaolajon megpirítottam a hagymát és pritaminpaprikát, majd hozzáadtam a fűszereket, a fokhagymát. Erre rátettem a külön párolt zöldségeket és a csicseriborsót, majd felöntöttem a tejjel és hozzáadtam a tejfölt is. Miközben a zöldségek rotyogtak és fokozatosan sűrűsödtek a tejfölös tejben, folyamatosan kóstoltam, és feljavítottam az ízeket. Sóztam, borsoztam, adtam hozzá ismét curryt, tandoori keveréket, majd hagytam ismét rottyanni egyet. A tej és tejföl helyett használhatsz kókusztejet, illetve tejszínt is. Bevallom, én elfelejtettem a kókusztejet megvenni, így a hűtőben található dolgokkal kellett pótolnom. :-) 

A köretet én általában kihagyom, de a nem fogyókúrázóknak tálalj mellé barna rizst. :-)


All rights reserved (c) 2013

Jó étvágyat! :-)

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése