2013. december 1., vasárnap

HÁZI VEGETA

A reggelt úgy kezdtem, hogy mosogatás közben egy nyilallást éreztem a hátam közepén, összegörnyedtem, és percekig levegőért kapkodtam. Még soha nem történt velem ilyen. Azt hiszem idegbecsípődésem lehetett, mert sem a nyújtózás, sem a nyugton fekvés.. de semmi nem segített, ugyanakkor csak kis falatokban jutottam levegőhöz, és mintha kést forgattak volna a hátamban. Komolyan megijedtem, mert az egyenes állás is nehezen ment. Kellett fél óra, mire végre normálisan vettem újra a levegőt, és meg mertem mozdulni. Pontosan emlékszem rá, hogy mi járt a fejemben amikor a "hátamba döfték a kést". Lehet hogy nevetségesen hangzik, de azt hiszem ez egy jelzés volt.. és én megfogadom a testem tanácsait. :-)

Összeszedtem magam, és elindultam Vikihez. Pár napja azt mondta, hogy házi vegetát fog készíteni.. mire én meg azt hogy úúúú, ott a helyem. :-) 

A megtisztított és felaprított friss zöldségek illata jót tettek a lelkemnek is, nem csak az orromat kényeztették. A hátamon cipelt seb is enyhült. Még érzem, de legalább kapott egy kis vitamint. ;-)

A hozzávalók:

1 tk friss kakukkfű
1 db érett pritamin paprika
2 db nagyobb sárgarépa
2 db fehérrépa zölddel
1 db zeller zölddel
2 fej közepes hagyma
3 gerezd fokhagyma 


All rights reserved (c) 2013
Elkészítés:

A zöldségeket pucold meg és vágd nagyobb darabokra. Gépben aprítsd fel mindet, majd sütőpapíron elegyengetve tedd sütőbe. Közepes hőfokon süsd amíg zizegős nem lesz. Ez jelenthet akár 4 órát is. Mindenképpen kövesd figyelemmel a sülést, hogy semmiképpen ne égjen oda. Inkább tedd két tepsibe, mert az a jó, ha vékony rétegeket terítesz szét. Amikor a zöldségek kiszáradtak, ismét tedd gépbe és darálj rajta még egyet. Kis üvegcsékben tárolhatod. Egy kis adag sót is darálhatsz mellé, de én inkább azt javasolom, hogy a sót, mint ízesítést, a főzések közben külön adagold. 

Mikulásra, karácsonyra aranyos ajándék a főzés szerelmeseinek! :-)

Nyáron ez a művelet könnyebb, hiszen a nagy melegben csak a napsütésre kell kitenni pár órára. Lévén a napocska mostanában pihen :-), a sütőt kell segítségül hívni. 

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése