2013. március 5., kedd

HÁZI MÁKOS ÉS KÓKUSZOS JOGHURT


All rights reserved (c) 2013

Először Toscana-ban ettem kókuszos joghurtot. Minden kint töltött napra vettem belőle egyet, egyszerűen imádtam. Azóta várom, hogy végre itthon is lehessen kapni, de sajnos a kókusz itthon keverve van ananásszal vagy más gyümölcsös ízzel.. Vagyis itt az egyik ok, amiért ma magam készítettem ezt el.

A kókuszos joghurtom sovány joghurtból, kókusz tejporból, kókusz reszelékből és egy kevés xcilitből készült. Az arányok rád vannak bízva, attól függően hány adagot akarsz készíteni.


All rights reserved (c) 2013


All rights reserved (c) 2013

A másik ok, hogy a gyümölcsös joghurtokban gyakran ugyanannyi zsír és cukor van, mint egy szelet csokoládéban, vagyis egyáltalán nem jó minden nap  - akár többször is - a boltokban kapható gyümölcsös joghurtot enni. Mivel még nincs itt a friss piros gyümölcsök ideje, emiatt nem tudtam még turmixot készíteni belőlük. Hál' Istennek ma már lehet kapni olyan lekvárokat, amibe nem tesznek plusz cukrot, vagyis csak a gyümölcshús az összetevője. A szüleim elraktak nekem olyan szilva lekvárt, amit cukor nélkül sütöttek ki nekem.. de sajnos abból már nem maradt így a tél végére..;-) Emiatt vásárolhattam most én is egy üveggel.

Vegyél cukor mentes szilva és sárgabarack lekvárt, ebből tégy egy réteget a tálkád aljára. A sovány joghurtot keverd össze a darált mákkal, és ezt rétegezd a lekvárra. Tedd egy kis időre a hűtőbe, majd fogyasztásnál keverd jól össze a rétegeket!


All rights reserved (c) 2013

Azoknak akiknek nem számít a kalória, javasolom a brownie-t kókuszos joghurttal megöntözve. Jajj, de finoooom.. volt.. ;-)

-KcZ-


All rights reserved (c) 2013

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése