2013. március 3., vasárnap

BISTEEYA, A MAROKKÓI LEPÉNY

Az egyik este a Paprika tévén láttam meg ezt az ételt. Olyan különleges látványt nyújtott ahogy a séf réteslapokba bugyolálta az ételt, hogy azonnal tudtam, ezt a mutatványt nekem is meg kell csinálni. Másnap meg is kerestem neten a receptet. Természetesen mi európaiak egy lájtos, leegyszerűsített, a gyomrunk által feldolgozható változatát esszük ennek a lepénynek. 


All rights reserved (c) 2013

Két körben szereztem be a hozzávalókat, de sajnos a főzőcske közben rá kellett jönnöm, hogy egy nagyon fontos fűszerem nincs otthon. Ez a a fahéj volt. Így én fogtam két kocka főzőcsokit, és ezzel ízesítettem az ételemet. Nem tudom honnan vettem, hogy ez helyettesítheti a fahéjt, de a kész étel isteni lett, vagyis nem tettem őrültséget ezzel a lépéssel. Az eredeti receptekben fürj hússal készítik a lepényt, de én ehelyett csirkemellet vásároltam. 


All rights reserved (c) 2013

Hozzávalók:

0,7 kg csirkemell
2-3 közepes vagy 1 nagy hagyma
4 dkg vaj + vaj a lepény tetejének megkenéséhez
1 kk őrölt gyömbér 
1 kk őrölt fahéj (vagy 2 kocka főzőcsokoládé)
só és bors
3 dl húsleveslé
3 tojás
fél citrom leve
5 dkg mandula
3 dkg cukor
1 csomag réteslap


All rights reserved (c) 2013


Egy serpenyőben 4 dkg vajon  pirítsd üvegesre a hagymát. Keverd hozzá az 1 kk őrölt gyömbért és 1 kk fahéjat. Ezután tedd bele a kis kockákra vágott csirkemellet, és pirítsd fehéredésig. Sózd, borsozd, majd öntsd rá a 3 dl húslevest, és főzd puhára a húst. Egy külön serpenyőben pirítsd meg a mandulát. Ezt a mandulát a cukorral én porrá daráltam, és ezt egy kis tálban félretettem. Miután a hús megpuhult, a húst szedd ki a léből, és a gázon maradt lébe öntsd bele a fél citrom levét, és keverd hozzá a 3 tojást. Ettől ez a lé  összeugrik. Ha túl leves és nem szószos a kinézete, tegyél bele még egy tojást. Ezután végy egy kerek tálat, amit 3 lapnyi rétessel bélelj ki. A lapokat tejfölös olajjal kend ki. Tedd rá egy rétegben a cukros mandulát, majd a húst, és végül a tojásos szószt. A rétes lappal bugyoláld be, majd ezt döntsd ki a formából és fordítsd rá újabb olajjal megkent réteslapra, majd ennek a bugyornak a tetejére újra rétegezz rá mandulát, húst és szószt. Ezt is bugyoláld be, majd fordítsd rá újabb tejföllel és olajjal megkent réteslapokra. Ezt a csodaszép nagy puszedlit kend be vajjal, majd tedd be az előmelegített sütőbe, és süsd addig, amíg a külső réteg aranybarna nem lesz. Porcukorral szórd meg tálalásnál.

Különleges íze lesz, mert az édes, a sós, a csípős és savanyú ízeket mind megtalálod majd benne.

Jó étvágyat! 

-KcZ- 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése