2012. október 7., vasárnap

EMLÉKEZTEK MÉG A GERSLIRE?


Emlékeztek még a GERSLI-re? Mert én nem.. Addig nem is tudtam, hogy létezik, amíg be nem mentem a közértbe a tegnapi ebédhez szükséges fehérbabot megvenni. A babos zacskó mellett volt egy olyan zacskó, amire az volt ráírvva, hogy gersli. Érdekes volt a színe és állaga, gondoltam fotón majd jól mutat - egyáltalán nem az íze érdekelt..:) - és mivel csak 200,-Ft az egész zacskó, megvettem, és itthon utánanéztem mi is ez.:)


Photo by Naky: http://www.facebook.com/naky.photography

A gersli egyenlő az árpagyönggyel. Olvastam ennek a magnak a történetéről, a különböző országokban történő feldolgozásáról, de ami engem meggyőzött, az volt, hogy ezek a rizs alakú bogyók egészségesek:

Tartalmaz káliumot, kalciumot, magnéziumot és foszfort is. Rendkívüli rosttartalma miatt az emésztést kedvezően befolyásolja, emellett megnyugtatja az idegrendszert, és vizelethajtó hatása is van. Kedvezően hat a vércukor és koleszterin szintre is.

Állítólag finom is.. amit én majd akkor hiszek el, ha már én is elkészítettem és megkóstoltam. 
Vagyis az van, hogy egy-két napon belül gerslis étel készül majd. Ha kíváncsiak vagytok, tartsatok velem! 

U.i.: még nem jelentkezett senki azzal, hogy felajánlana egy mosogatógépet! Várom a leveleket a kockaczukor.postalada@gmail.com email címre! ;-)))

1 megjegyzés:

  1. Én imádom a gerslit/árpagyöngyöt! Ugyanolyan sokoldalú, mint a másik kedvencem a köles, és a lengmag. :)

    VálaszTörlés