2012. október 6., szombat

MINESTRONE ALLA GENOVESE ÉS ZÖLD FRITTATA


MINESTRONE LEVES

A leves egy olyan étel, ami nélkül nem tudok hosszasan meglenni. Forró, illatos, végig csorog a torkomon. Ha csak ezt eszem lötyög az egész a hasamban, mégis tudom, hogy tele vagyok. A Minestrone levest leginkább nyáron érdemes készíteni, mert akkor vannak meg hozzá a friss zöldségek. Én úgy érzem azért, hogy most sem voltam annyira elkésve ezzel, mert csak a zöldborsót és a zöldbabot kellett fagyasztott formában megvennem hozzá.

                                                                               

Természetesen az elkészítése nem ment zökkenőmentesen. A fehérbabot, már tegnap este beáztattam, ez még nem okozott különösebb fejfájást. Két edény kellett a leves elkészítéséhez. Az egyik amiben külön megfőztem a babot. Úgy egy óra kellett hozzá. Türelmetlen vagyok, és a legnagyobb lánggal próbáltam meggyorsítani a dolgot.. Természetesen a babom fehér habot növesztett, ami elárasztotta az egész tűzhelyemet, amit pedig megbarnult és ráégett a vasra. De miért is csodálkozom magamon.. Pff.. 

A másik lábosba összeaprítottam a hagymát és fokhagymát, és ezt az olívaolajon elkezdtem pirítani. Hozzá kellett adni a zöldbabot, a vastagabb szeletekre karikázott cukkinit, erre rá kellett önteni kb. két liter vizet, és már rotyoghatott is. 

A bab főzésének megkezdését követően fél órával elég ezt a másik részt elkezdeni csinálni, különben ez a rész előbb elkészül, minthogy a bab megpuhuljon. 

Mérlegem nincs, és még soha nem méricskéltem a dekákat és grammokat.. vagyis kicsit kétségbeesetten néztem a cukkinikra, amiknek fogalmam nem volt a súlyáról. Kicsit voltak, két darab, hát belevagdostam a levesembe. Mittudomén milyen volt a súlyuk.. A többi zöldséget bögréztem. A hagymát és fokhagymát pedig már azonnal a szemetes felett tisztítottam, hogy ne kelljen külön a héjakat összeszedni, végigszórni a konyhakövet, hogy aztán csak a fele érkezzen meg a szemetesig.

Miután a bab is megfőtt, ezt és a zöldborsót is beletettem a másik, zöldségekkel teli rotyogó lábosba. Sóval, borssal ízesítettem, és két leveskockát tettem. Rotyogott még úgy 10 percet.:)

Amikor megkóstoltam, úgy éreztem, hiányzik belőle egy kis savanykás íz.. így tettem bele egy kiskanál ecetet. Ez nem része a klasszikus Minestrone leveseknek, ez saját ötlet volt. Igazán finom lett tőle a leves.

Természetesen a 3 négyzetméteres mini konyhám háborús tereppé változott. Az ablakon befújó szellő két percenként elfújta a tüzet a lábosok alatt, a teásdoboz, kenyérpirító, szendvicssütő a nagyszobában kötöttek ki, és a receptjeim már fél óra után eláztak.. 

Hős vagyok! Túléltem! És még finom is lett!

                                                                                

ZÖLD FRITTATA

Van ez a buggyos konyhai segédeszköz, amit még soha nem használtam. A Frittata elkészítésénél viszont végre tisztázódott bennem, hogy mire is jó.:)

                                                                                 

A Frittata elkészítése nagyon egyszerű, vagyis a legnehezebb része az egész folyamatnak a bevásárlás volt.:))

Mivel rájöttem, hogy a levesem is csak zöldségből áll, úgy döntöttem ezt az ételt kiegészítem a recepthez képest egy kis sonkával és szalámival, hogy legyen benne egy kis husi.

                                                                                

Egy kis méretű tepsit kikentem olívaolajjal, és belehelyeztem a kb. 1 cm vastag szeletekre vágott két darabka cukkinimet. Ezt bedobtam az előmelegített sütőbe, és amíg a cukkini kicsit sült és puhult, addig én elkészítettem a pesto-s öntetet hozzá.

4 teljes tojást, 3 evőkanál zöld pesto-val és 1 dl 2,8%-os tejjel összekevertem, adtam hozzá sót, borsot, és egy nagyon pici szárított darált fokhagymát. Ez volt itthon a polcomon, és megtetszett az ötlet, hogy ezt is rakok bele. Szerettem volna egy kis mustárt is belekeverni, de az elfogyott.. - amúgy a receptben ez nem is szerepelt. A pesto nem akart olyan könnyen elkeveredni a tejben és tojásban, és ekkor jöttem rá mire is jó ez a buggyos konyhaeszköz..:)). 

Úgy 10 perc után a sütőben a cukkini már illatozott, így rá is tettem a kockákra vágott fokhagymát és hagymát. Hagytam ezt is 5 percecskét sülni, majd ráöntöttem az egészre a pesto-s öntetemet. Rátettem a kockákra vágott mozzarellát, a csíkokra vágott sonkát, és a tetejére rátettem a szalámit is. 15-20 perc alatt elkészült a szépség. :)

Nem bakiztam, és ízletes lett a Frittata-m.:)

Örülök, hogy azért a konyhámat nem látjátok.. :(.. és mosogatni kéne, tűzhelyet vakargatni.. Ki jön? Ki csinálja ezt meg nekem..? Mert én nem akarooooommm!!!...:((     
   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése