2012. október 9., kedd

MOST MÁR TUDOK PERZSÁUL IS.. :)

Amiről most írni fogok, az egy perzsa ízvilágú étel, sok-sok különleges fűszerrel - amik azért beszerezhetőek a sima kis közértekben is. Következzék a perzsa fűszerezésű csirkecomb lencsés gerslivel.

Tegnap este fél nyolc körül értem haza. Szerettem volna egy szép tálat venni az étel lefotózásához, de ez nem sikerült, így kicsit idegesen, feszülten és fáradtan álltam neki a főzőcskézésnek Mivel a gerslit és a lencsét már reggel beáztattam, emiatt nem is tudtam halasztani a tűzhely melletti rabmunkát..

Töltöttem magamnak egy pohár rosé bort, elolvastam a receptet, és nekiálltam. Természetesen nem tudtam az én 3 m2-es konyhámban a receptnek megfelelően eljárni, így máris előrebocsátom az általam eszközölt változtatásokat és az elkövetett bakikat

- a képen nem látható csirkecombot grillezni kellett volna, én viszont sütőben sütöttem meg.
- a gersli ízét nem ismertem meg, mert úgy 8 különböző fűszert tettem az ételbe.
- valami picuri kesernyés ízt ütötte a citromosat, ergo a citrom héját máskor nem kéne belefőznöm az étel
  taknyos :) részébe.
- nem tettem bele medvehagymát, pedig a receptben szerepel.
- római köménnyel ugyanez..:))

No de kezdjük az elejéről. A hozzávalók:



Az első feladat az lett volna, hogy a koriander magot, a lestyánt és a sót törjem össze egy mozsárban.. Ööö.. mozsárban. Nincs ilyen kütyüm. A mentőöv a pasim volt, akire rábíztam ennek a feladatnak a megoldását. Ő fogta a tányérban a fűszer keveréket, bevitte a szobába, és a tévé előtt kanállal összetörte – nagyjából egyesével - a magokat. :) Amikor újra megjelent, újabb feladatot adtam neki, mégpedig azt, hogy szedje le a füstölt csülökről a husis részt.. nekem nem megy. Amíg ő ezzel bíbelődött, addig én a feltört fűszerhez kevertem piros paprikát, fehér borsot, olajat, és ezzel bekentem az összes combot. Bedobtam a sütőbe a tepsit, és ezután én már a második felvonással foglalkoztam.

A csirkemáj és a füstölt csülök, valamint a hagyma felkockázott darabkáit együtt megpirítottam, majd felöntöttem egy liter vízzel. Tettem a lébe sót, és egy kanál majoránnát, majd beleöntöttem ebbe a korábban már beáztatott gerslit és lencsét. Tettem ebbe az általam taknyosnak nevezett részbe három babérlevelet, borsot, és egy fél citromot szeletelve. (Megjegyzés: a citromot a héja nélkül tegyétek bele, ne úgy ahogy én, különben picit kesernyés íze lesz a kész ételnek.) A recept szerint még bele kell csavarni egy egész citrom levét ebbe a szüttybe, de én ezt mégsem ajánlom, mert elviszi ez a citrom majd az egész ízvilágot.

Kellett volna még medvehagymát is beleraknom az ételbe, de azt nem találtam a bevásárló központban, ahol megvásároltam a hozzávalókat. Gondoltam így jártam.. akkor kihagyom a lencsés gerslimből.:)

Ez a taknyos massza ezekután elkezd rotyogni, és úgy háromnegyed órán keresztül folyamatosan fel kell tölteni benne az elpárolgott vizet.

Összegezve: a lestyánt és koriandermagot legközelebb is használni fogom a csirke ruhájaként! :) Fantasztikusan ízes lett a hús ezekkel a fűszerekkel!

A lencsés gersli is különlegesen ízes lett, az állaga fantasztikus. Legközelebb kevesebb citromot teszek majd bele.. a héja nélkül.

Istennő vagyok! Igen, az vagyok.. Megcsináltam. De most behullok a pihepuha ágyikóba, mert alig élek, és tele a pocakom is. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése