2013. október 24., csütörtök

CSÜTÖRTÖK - CSOKIS KUGLÓF

Nemigen szeretem azt az édességet, ami csak száraz anyagból áll, és nincs benne krém. Mégis kuglófot sütöttem. Emlékszem, hogy amikor még kicsi lány voltam, és éltek a nagyszüleim, a mamám sokszor tette a kuglófot a reggeliző asztal közepére. Kaptunk hozzá egy pohár tejet, néha még házi sárgabarack lekvárt is tettünk rá. A mai napig azok közé a sütik közé sorolom a kuglófot, amit egy pohár gőzölgő tea mellé a vendégeknek felkínálhatunk, vagy a kávénk mellé reggelire mi magunk is megehetünk.  


All rights reserved (c) 2013
Dekoráció: www.butlers.hu

Hozzávalók:

25 dkg cukor
25 dkg liszt
7,5 dkg margarin
3 dl tej
1 tojás
1 csomag sütőpor
1 citrom reszelt héja
4 ek kakaópor


All rights reserved (c) 2013
Dekoráció: www.butlers.hu

Elkészítés:

A tojást, a cukrot, a margarint és sütőport összekevertem, hozzáadtam a citrom héját, a tejet és a kakaót, majd hozzá kevertem a lisztet. A kivajazott és lisztezett kuglóf formába öntöttem a masszát, és betettem a sütőbe, lassú tűzön sülni. Szúrópróbával ellenőriztem fél óránként, hogy megsült-e a tészta közepe is.

Tálalhatod kihűlés után porcukorral meghintve, vagy bekenheted tortabevonóval is. Szórhatsz rá reszelt csokoládét is.

Holnap kirándulós nap lesz, a Dera-szurdokba megyünk. Szépen felszeletelem a finom, kakós kuglófomat, és viszek a túra minden résztvevőjének. :-)

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése