2013. október 24., csütörtök

KEDD - SÜTŐTÖK KRÉMLEVES

Amikor szeptemberben kint jártam Németországban a Húgoméknál, minden gasztro magazin sütőtökből készült ételekkel volt tele. Már untam is, hogy minden harmadik lapon egy újabb tök.. tök, tök, tök.. az agyamra ment. Később azonban rájöttem, hogy valójában nemigen tudom milyen íze is van a sütőtök krémlevesnek. Elővettem hát a magazinok annyira utált oldalait, és beleolvastam a cikkekbe. Ezután pedig már a zöldségesnél találtam magam, amint a tökök között válogatok. :)

Hozzávalók:

egy kicsi, illetve közepes nagyságú sütőtök
3 répa
1 fehérrépa
fél fej vöröshagyma
1 tyúkhúsleves kocka
2 dl főzőtejszín
1 csipet zsálya
1 csipet rozmaring
1 tk szerecsendió
vegeta
bors
1 alma
1 apró krumpli
1-3 kanál ecet, ízlés szerint, kóstolás alapján


All rights reserved (c) 2013
Dekoráció: www.butlers.hu

Elkészítés:

A sütőtököt elősütöttem, és amikor kiemeltem a sütőből, akkor tettem fel a fél liter vizet forrni. Beletettem a vízbe a leveskockát, a megpucolt és karikákra vágott répát és fehérrépát, a fél hagymát 4 részre vágva. Beletettem a kis krumplit is. Megpucoltam és kis kockákra vágtam az almát és félretettem. Amikor már rottyant egyet ez a zöldséges alaplé, beletettem a kikapart sütőtököt, az almát, és hagytam tovább rotyogni a félkész levest. Fűszereztem sóval, borssal, vegetával, szerecsendióval és csak egy nagyon kevés, apró csipet rozmaringgal és zsályával. Beleöntöttem a tejszínt, és az egészet összeturmixoltam. Ismét visszatettem a levest a lángra, és kóstolgatás alapján fűszereztem ismét. A folyamat legvégén tettem bele az ecetet.

Tálalásnál tehetsz a tetejére reszelt sajtot, vagy pirított tökmagot.

Jó étvágyat! Igazi vitamin - és energiabomba!

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése