2013. október 24., csütörtök

HÉTFŐ - KENYERET SÜTÖTTEM


Már nagyon régen terveztem a kenyérsütést, de valahogy soha nem volt időm dagasztani és keleszteni, majd újra dagasztani.. Az egyik nap viszont olyan receptet találtam, aminek az elolvasása után hangosan csattintottam egyet. A leírás szerint ugyanis dagasztás és kelesztés nélkül kell ezt a kenyeret elkészíteni. A hozzávalók is szimpatikusak voltak. Megsütöttem, és katasztrofális volt az íze.. mással is megkóstoltattam, mert nem tudtam megállapítani, hogy mi is a baj vele. Mire ő rávágta, hogy szerinte avas valamelyik mag, amit a tésztába kevertem. Meg is találtam a bűnöst. A szotyis zacskó szaga szörnyű volt. Sütésnél észre sem vettem. Elszontyolodtam, mert nagyon lelkesen vártam életem első kenyerét. De hamar összeszedtem magam, és belevágtam ismét. És igen! Második nekifutásra issssteni lett. :)

Hozzávalók:

2,5 dl langyos víz
2,5 dl tej
1 ek ecet
1 csomag száraz élesztő (7 gr)
25 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
6,5 dkg rozsliszt
5 dkg zabpehely
4 ek lenmag
4 ek szezámmag
fél üveg olívában pácolt szárított paradicsom kis darabokra vágva
2 tk mediterrán vegeta fűszer


All rights reserved (c) 2013

Minden hozzávalót kimértem kis tálkákba, és előkészítettem a kenyérsütő formát, a vajat, fűszereket.

A langyos tejbe beleöntöttem az ecetet, és a vízbe az élesztőt. 5-10 percet hagytam ezeket állni, majd egyesével összeöntöttem a hozzávalókat és jól összekevertem mindent. A szárított paradicsomot apró csíkokra vágtam, és így kevertem a masszához. A kivajazott formába beleöntöttem a keveréket, a tetejére is tettem magokat, majd kis lángon hosszasan sütöttem. Szúrópróbával néztem fél óránként, hogy a kenyér belső része is megsült-e már. 

Miután elkészült, hagytam kihűlni. 


All rights reserved (c) 2013

Igen, tudom.. isteni a frissen sült kenyér illata, és forrón is finom a péksütemény. De ha szép szeleteket szeretnél vágni, akkor várd meg amíg kihűl. :)

Szerettem volna érezni a kenyér ízét, így csak vajjal kentem meg.. haraptam is nagyokat, és csukott szemmel élveztem a munkám gyümölcsét. :-)

Bár nem öt perc alatt készül el, jól fog esni a lelkednek is a tudat, hogy nem eszel tartósítószert és színezéket.. 


All rights reserved (c) 2013

-KcZ-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése